Rank Math Seo Puanı 100 / 100 Yapma

Nisan 19, 2021

Bu eğitimde, gönderilerinizi optimize etmek, testlerde 100’e 100 puan almak ve makalelerinizi arama motorlarından en fazla trafiği alacak şekilde ayarlamak için Rank Math’ın içerik analizini nasıl kullanabileceğinizi göstereceğiz.

Yeni bir gönderi oluşturduğunuzda, hedeflerinizden biri kesinlikle gönderinize trafik çekmek ve Rank Math’ın içerik analizi ve optimizasyon özellikleri tam da bunu başarmak için tasarlanmıştır.

Oluşturduğunuz her gönderi ile Rank Math , içeriğinize göre size stratejik öneriler sunarak gönderinizi maksimum trafik alacak şekilde optimize etmenize yardımcı olur . Tüm önerileri takip ederseniz, gönderiniz içerik açısından tamamen optimize edilecek ve içerik sıralamanızın olasılığı da daha yüksek olacaktır.

Optimizasyon süreci, gönderiyi oluşturmaya başladığınızda başlar. Bu nedenle optimizasyona yönelik tüm araçlar, post oluşturma ekranına yerleştirilmiştir. Mevcut tüm araçları görmek için WordPress menüsünden yeni bir gönderi ekleyin veya mevcut bir gönderiyi düzenleyin. Gösterimiz için, WordPress Menüsü> Yazılar> Yeni Ekle’den yeni bir gönderi oluşturacağız .

yeni gönderi ekle

Rank Math, herkesin alışkın olduğu klasik düzenleyiciyi ve ayrıca yeni blok düzenleyiciyi tam olarak destekler. Klasik düzenleyiciyi kullanıyorsanız, Rank Math’ın Meta Kutularını görmek için metin alanının altına kaydırmanız gerekir.

rank math meta

Yeni blok düzenleyicide, Rank Math içerik alanının altında değildir, ancak blok düzenleyiciye tamamen entegre edilmiştir. Rank Math’ı görmek için ekranın sağ üst köşesindeki SEO Score butonuna tıklayın.

sıra matematik blok ayarları nasıl açılır

Ve Rank Math’ın tüm araçlarını ve önerilerini blok görünümünde göreceksiniz.

sıra matematik bloğu tabanlı ayarlara örnek

Bu yazıda, WordPress’te bir makale yazma sürecinden geçeceğiz. Ardından, Rank Math’ın SEO özel önerilerini kullanarak gönderiyi tamamen optimize edeceğiz.

Yazıyı Yazmak

Makale yazmak için olağan iş akışı, önce makaleleri yazmanız, ardından onları optimize etmenizdir. Bazı insanlar da gönderiyi yazarken optimize ediyor, ancak biz daha verimli olacak ilk yöntemi buluyoruz.

Bu örnek uğruna, posta alanına mevcut bir Rank Math KB’ye gidiyoruz. KB’ler size yardımcı olacak şekilde yazıldığından, ancak SEO için gerçekten optimize edilmediğinden, bu ilginç olmalı. Kontrast, ilk kez bir gönderi yazıyor olsanız bile, Rank Math’ın gönderileri optimize etmede nasıl yardımcı olacağını anlamamıza yardımcı olacaktır.

Burada içeriğinizin biçimlendirmesinden bahsetmediğimizi unutmayın. Bu konuyla ilgili yepyeni bir gönderi ayırabiliriz, ancak neyse ki, içeriğinizin doğru biçimlendirmesini nasıl yapacağınıza dair zaten iyi bir kaynak var .

İlk Adım – Odak Anahtar Kelimeleri Seçme

Bahsettiğimiz gibi, optimizasyon sürecini göstermek için mevcut bir Rank Math KB kullanacağız. Ancak, Rank Math’ın nasıl çalıştığını deneyimlemeden önce asıl yazıyı yazmanız gerekecek.

İçeriği yazdıktan sonra, optimizasyon sürecinin ilk adımı doğru odak anahtar kelimeleri seçmektir.

sıra matematiğinde odak anahtar kelime ayarlarının varlığı

Odak anahtar kelimeler, yayınınızın sıralanmasını istediğiniz kelimelerdir. “Kahve” gibi tek bir kelimeden “ukulele çal” gibi tam bir cümleye kadar değişebilir.

Daha önce anahtar kelime araştırması yaptıysanız, odak anahtar kelimeleriniz olarak neleri tutmanız gerektiğini anlamakta zorluk çekmeyeceksiniz. Kullanıcıların arama motorlarına yazdıkları kelimeler, aralarından seçim yapabileceğiniz en iyi odak anahtar kelimeleridir. Sürece aşina değilseniz, süreci öğrenmek için anahtar kelime araştırmasıyla ilgili ayrıntılı kılavuzumuzu okumanızı öneririz .

Rank Math bu kadar güçlüyse, neden odak anahtar kelimeleri belirlemem gerektiğini düşünüyor olabilirsiniz? Rank Math bunu çözemez mi?

Rank Math güçlüdür, ancak SEO tarifinizi yalnızca ne pişirmek istediğinizi söylerseniz mükemmelleştirebilir. Demek istediğimiz, Rank Math’ın kesinlikle çok iş yaptığı; sadece bazı temel unsurları belirleyerek bir yön sağlamanız gerekir.

Bu örnek için, demo makalemize “HTTP Yeniden Yönlendirmeleri Nedir?” İçeriğini ekledik. Bunu akılda tutarak, ilk odak anahtar kelimemiz olarak “HTTP Yeniden Yönlendirmeleri” kullanacağız.

primarmy odak anahtar kelimesi matematik bloğunu sıralamak için eklendi

Rank Math, gönderi başına sınırsız odak anahtar kelimeleri seçmenize izin verir. Bu, gönderinizi sınırsız anahtar kelime için optimize edebileceğiniz ve 1 odak anahtar kelime için optimize ettiğinizden çok daha fazla trafik çekebileceğiniz anlamına gelir.

Ancak, birden fazla anahtar kelime eklemeye kendinizi kaptırmayın. Tek bir gönderiyi optimize etmek için yalnızca makul sayıda anahtar kelime ekleyin ve gerekenden daha fazla odak anahtar kelime eklemek yarardan çok zarar verir.

Odak anahtar kelime bölümünün hemen altında bir hata da fark etmiş olabilirsiniz.

rütbe matematik hesabınızı bağlamak için bağlantı

Hata oldukça açıklayıcıdır. Rank Math kopyanızı etkinleştirirseniz, Rank Math, odak anahtar kelimeleri eklerken sizin için anahtar kelime önerileri getirebilir. Bu öneriler doğrudan Google’dan getirilir ve yalnızca ilgili anahtar kelimeleri keşfetmek için değil, aynı zamanda bu ilgili anahtar kelimeleri odak anahtar kelimeleri olarak kullanmak ve yayınınızı bu doğrultuda optimize etmek için de güçlü bir yol olabilir.

Hesabınızı bağlamak için, hatadaki bağlantıya tıklamanız yeterlidir ve Rank Math aktivasyon ekranına yönlendirileceksiniz.

sıralama matematik aktivasyon sayfası ve bağlantı

“Şimdi Etkinleştir” düğmesine tıkladığınızda, Rank Math’ın Giriş Sayfasına yönlendirileceksiniz. Devam etmek için tercih ettiğiniz oturum açma yöntemini seçin. Halihazırda bir hesabınız yoksa, giriş formunun altındaki “Şimdi Kaydolun” bağlantısını tıklayarak da bir tane oluşturabilirsiniz.

rütbe matematik kaydı ve giriş sayfası

Kayıt olduktan / giriş yaptıktan sonra, Aktivasyon Ekranına geri döneceksiniz ve kopyanız etkinleştirilmelidir.

sıra matematik başarılı etkinleştirme sayfası

Şimdi gönderiye geri dönün ve sayfayı yenileyin. Yenilemeden önce değişikliklerinizi kaydettiğinizden emin olun. Yenilemeden sonra, hata giderilecek ve aşağıdaki animasyona benzer şekilde, yayınlarınıza herhangi bir odak anahtar kelimesi eklediğinizde öneriler görmeye başlayacaksınız.

google'dan matematik önerilerini sıralama

Gönderinize daha fazla odak anahtar kelime eklemek için, odak anahtar kelime alanına gidin ve daha fazla odak anahtar kelime yazın. Eklediğiniz ilk odak anahtar kelimesi Birincil Odak Anahtar Kelime olarak kabul edilecek ve geri kalanı ikincil odak anahtar kelimeleri olarak kabul edilecektir. Birincil Anahtar Kelimenin üstte bir “*” simgesi de olacaktır. İşte ekranda nasıl görünmesi gerektiği.

sıra matematiğinde birincil odak anahtar kelimenin tanımı

Belirli bir konu etrafında bir gönderi yazarken, seçtiğiniz hedefin iyi olup olmadığına ve o anahtar kelimede herhangi bir trafik olup olmadığına karar vermek için alabileceğiniz tüm yardıma ihtiyacınız vardır.

Dahası, birbiriyle yakından ilişkili iki anahtar kelimeden birini seçmeniz gerektiğinde hangi anahtar kelimeyi hedefleyeceğinizi nasıl seçersiniz?

Google Trendler’e girin.

Google eğilimleri, bir terimin veya konunun belirli bir süre içinde başka bir terim veya konu karşısında nasıl bir performans sergilediğini göstermenin hızlı bir yolunu sunar. Size bir fikir veya ne tür bir trafik beklemeniz gerektiği ve hepsinden önemlisi, yakından ilgili anahtar kelimeler veya konulardan oluşan bir havuzda hangi anahtar kelimeyi hedefleyeceğiniz konusunda bir fikir verir.

Rank Math, bu işlevi doğrudan WordPress panonuzun içine getirir. Bir odak anahtar kelime veya bir dizi odak anahtar kelime girdikten sonra, Google Trendler simgesine tıkladığınızda, seçtiğiniz anahtar kelimeler hakkında daha fazla bilgi gösteren bir grafik açılır:

google trends icon

Hangi odak anahtar kelimesini kullanacağınızı belirledikten sonra, bunu Trend ekranından seçin ve Close & use selected keyword(s)odak anahtar kelimesi olarak seçilen anahtar kelimeyi kullanmak için düğmesine tıklayın ve Trend’i kontrol etmek için eklediğiniz anahtar kelimelerin geri kalanını kaldırın.

sıra matematik eğilimleri

Google Trendler yer paylaşımında sunulan diğer seçenekler şunlardır:

  • Hedef ülkenizi seçin
  • 7 gün ile 12 ay arasında bir tarih aralığı seçin.

Testleri Anahtar Kelime Perspektifinden Anlamak

Bir kullanıcıya (veya sizin bakış açınıza) göre, gönderinin birden fazla anahtar kelime için optimize edilmiş olması harikadır. Daha geniş konuları hedeflemenize ve her gönderi ile daha fazla trafik hedeflemenize olanak tanır.

Ancak, optimizasyon açısından bakıldığında, bazı zorluklar ortaya koymaktadır.

Örneğin, Rank Math tüm odak anahtar kelimeleri aynı anda dikkate alırsa , Rank Math’ın gerçekleştirdiği tüm testler iyi sonuç vermeyecektir . Bazı testler yalnızca tek bir anahtar kelimeye karar verdiyseniz iyi sonuç verir ve birden fazla anahtar kelime üzerinde gerçekleştirildiklerinde tutarsız sonuçlar görürsünüz.

Bunun için bariz bir çözüm, test için yalnızca tek bir anahtar kelime kullanmaktır, ancak bu, birden fazla odak anahtar kelimesine sahip olma amacını ortadan kaldırır. Bu sorunu gidermek için, bazı testleri tüm odak anahtar kelimelerinde çalışacak şekilde yapılandırdık, bazı testler ise yalnızca bazı anahtar kelimeler için çalışır. İşte testleri nasıl böleriz.

  • Tüm Odak Anahtar Kelimelerde çalışan testler
  • Yalnızca Birincil Odak Anahtar Kelimesinde çalışan testler
  • Yalnızca İkincil odak anahtar kelimesinde çalışan testler
  • Yalnızca içerik üzerinde çalışan testler

Her biri arasındaki farkların ne olduğunu açıklayalım. Gerçek testleri tartıştığımızda, ne tür bir test olduğunu belirleyeceğiz.

Tüm Odak Anahtar Kelimelerde çalışan testler

Bunlar, tüm odak anahtar kelimeleri üzerinde çalışan testlerdir ve tüm odak anahtar kelimelerini aynı anda veya ayrı ayrı değerlendirebilirler. Tüm odak anahtar kelimelerini dikkate alan testler için özel bir şey yapmanız gerekmeyecek, ancak bir seferde yalnızca bir testi dikkate alan testler için, sonuçlarını görmek ve ayrı ayrı optimize etmek için tek tek odak anahtar kelimelerine tıklamanız gerekecektir. en iyi sonuçlar için.

Hangi testlerin hangi anahtar kelimeler üzerinde çalıştığını kontrol etmek için, ikincil anahtar kelimelerden herhangi birine tıklayabilirsiniz ve testler, o anahtar kelime üzerinde çalışanlara gösterilecek şekilde filtrelenecektir. İşte bu kavramın görsel bir temsili.

testleri kontrol etmek için tek tek odak anahtar kelimeleri seçin

Yalnızca Birincil Odak Anahtar Kelimesinde çalışan testler

Bunlar, yalnızca Odak Anahtar Kelime üzerinde çalışan ve geri kalan anahtar kelimeleri tamamen yok sayan testlerdir .

Yalnızca İkincil odak anahtar kelimesinde çalışan testler

Bunlar, yalnızca ikincil odak anahtar kelimelerini dikkate alan ve birincil odak anahtar kelimesini yok sayan testlerdir.

Yalnızca İçerikte çalışan testler

Rank Math’da odak anahtar kelimelere bağlı olmayan ve içeriği farklı şekillerde analiz eden birkaç test vardır. Bu testler için odak anahtar kelimelere dikkat etmeniz gerekmez, sadece Rank Math’ın testle verdiği öneriyi takip edin.

Sütun İçeriği

Focus anahtar kelimesinin hemen altında, sütun içeriği hakkındaki bu onay kutusunu görebiliriz.

sütun içeriği

Rank Math  , bir içerik parçasını genellikle gönderiler için kullanılan  ” Sütun İçeriği ” olarak işaretleyebilen bir özelliğe sahiptir  . Sütun İçeriği  ,  yıllarca sorulması gereken asırlık soruları yanıtlamak için tasarlanmış, dökmeyen bir içerik parçasıdır  . Pillar içeriğine aşina değilseniz, Dahili Bağlantılar Oluşturmak için Pillar İçeriği Nasıl Kullanılır’ı okumanızı öneririz .

Sıra Matematiğinin Önerilerini Anlamlandırma – Renk Kodları

SEO’ya aşina olmasalar bile herkesin önerileri kolayca anlayabilmesi ve takip edebilmesi için önerilerin dilini olabildiğince basit tuttuk.

Önerilerde daha hızlı gezinmenize yardımcı olmak için temel renk kodlarını kullanarak hangi testleri geçtiğinizi ve hala üzerinde çalışmanız gerekenleri anlattık. İşte renklerin ne anlama geldiği.

Yeşil Kene : Bir testin önündeki Yeşil kene, başarılı olduğunuz anlamına gelir.

Sarı : Bir testte Sarı rengini görürseniz, bu, gönderinizin test için optimize edilmediği ve düzeltmek için biraz zaman harcamanız gerektiği anlamına gelir.

Kızıl Haç : Bir Kızıl Haç simgesi görürseniz, bu, gönderinizin bu testte kötü performans gösterdiği anlamına gelir. Sıralama ve trafik olasılığını en üst düzeye çıkarmak için yayınlamadan önce içeriği optimize etmek için biraz harcamanızı öneririz.

Önemli Not : Bir gönderinin belirli anahtar kelimeler için optimize edilmiş olması, onun iyi bir sıralama elde edeceğini garanti etmez. Bir sayfanın sıralamasını belirleyen rekabet, etki alanı otoritesi, alaka düzeyi ve yüzlerce başka faktör gibi başka faktörler de vardır. Bu faktörlerin çoğu aslında kontrolünüz dışında olacaktır. SEO hareketli bir hedeftir ve önerilerimiz topladığımız verilere ve deneyimlerimize dayanmaktadır. SEO’da hiçbir garanti yoktur ve bu önerilerle amacımız sayfanızın sıralama olasılığını artırmaktır . Daha düşük puana sahip bir gönderi, diğer tüm faktörler iyi optimize edilmişse çok iyi bir sıralama elde edebilir. Bu nedenle, bu optimizasyon testlerini mutlak yanıtlar olarak değil, bir çerçeve veya kılavuz olarak alın.

Renk kodlarının yanı sıra, Rank Math, gönderinize tüm gönderinin ne kadar iyi optimize edildiğine bağlı olarak kümülatif bir puan da verir. Puan, gönderi düzenleyici ekranında Rank Math’ı açmak için tıkladığınız düğmede görünür.

matematiğe göre verilen genel gönderi puanı

Bu puanın da renk kodlu olduğunu fark etmiş olabilirsiniz. Nasıl puan aldığınıza bağlı olarak Kırmızı, Sarı veya Yeşil renkte görünebilir.

Yeşil [81+ Skor]

Genel puanınız 80’in üzerindeyse, puan Yeşil olarak görünecektir. Yeşil bir puan gördüğünüzde bu, yayının yayınlanmaya hazır olduğu anlamına gelir. 80’in biraz üzerindeyseniz, makalenizi daha da optimize etmenizi ve 100’e yakın bir puan almanızı tavsiye ederiz.

Sarı [51-80 Skor]

Sarı bir genel puan, 51-79 arasında bir yerdeki gönderi puanlarınızdır. Bu, yayınınızın tam olarak optimize edilmediği ve iyileştirme için bolca yer olduğu anlamına gelir. Arama sonuçlarında daha yüksek bir sıralama olasılığı için gönderiyi biraz daha optimize etmenizi öneririz.

Kırmızı [50 Puanın Altında]

Test puanınız Kırmızı ise bu, 50’nin altında puan aldığı anlamına gelir – bu kötüdür. Anlayabileceğiniz gibi, bu, yayınınızın odak anahtar kelimeleriniz için son derece optimize edildiği anlamına gelir. Red’i görüyorsanız, bu, yayınınızın gelişmiş optimizasyonları bırakın, temel SEO uygulamalarını bile takip etmediği anlamına gelir. Açıkçası, Rank Math’ın size verdiği tüm önerileri takip etmenizi ve gönderi sıralamanızın daha yüksek olma şansını artırmak için iyi bir optimizasyon puanı almanızı tavsiye ederiz.

Optimizasyon Puanına İlişkin Bazı Açıklamalar

Bir süredir SEO dünyasındaysanız, SEO’nun kesin bir bilim olmadığını anlarsınız. Araştırma, test etme, deneme ve deneyime dayanmaktadır. Rank Math’ın sağladığı öneriler, tüm bu faktörlere dayanmaktadır. Öneriler harika, ancak yine de mükemmel değiller. Ne zaman bir gönderi yazsanız, önerileri mutlak kurallar olarak değil, öneri olarak alın . Amacınız önce makalenin okuyucusunu, sonra arama motorlarını memnun etmektir. Her gönderiyi% 100 optimize etme arzusunu anlıyoruz, ancak kullanıcı deneyimi için zararlıysa, iyiden çok zarar veriyorsunuz. Önerileri takip edin, kullanın, ancak herhangi bir yazı yazarken kullandığınız tek kılavuz olmasına izin vermeyin.

Odak Anahtar Kelimelerde Renk Kodu

Yayınınızın tek tek anahtar kelimeler için nasıl optimize edildiğini hızlı bir şekilde anlamanın harika bir yolu, odak anahtar kelimelerin kendilerine bakmaktır. Gönderinizi geliştirdikçe ve belirli anahtar kelimeler için optimize ettikçe, bu anahtar kelimelerin kendileri, gönderinin ne kadar iyi optimize edildiğini göstermek için renk değiştirecektir. İşte bir gösteri.

sıra matematik puanlarının ve renk kodlarının tam analizi

Görselde, gönderimizin “HTTP Yeniden Yönlendirmeleri” terimi için orta düzeyde optimize edildiğini açıkça görebilirsiniz. Bu nedenle, anahtar kelime Sarı renkle vurgulanır. Öte yandan, gönderi ikincil anahtar kelimelerin hiçbiri için iyi optimize edilmemiştir ve bu nedenle Kırmızı renkle vurgulanmıştır. Genel gönderi puanı da orta aralıktadır ve Sarı vurgu buna bir referanstır.

Artık testleri ve önerileri nasıl okuyacağınızı anladığınıza göre, optimizasyonlara kendinizin girme zamanı. Çok sayıda test olduğu için bunları 4 kategoriye ayırdık.

  • Temel SEO
  • Ek
  • Başlık Okunabilirliği
  • İçerik Okunabilirliği
sıra matematiğindeki tüm optimizasyon önerileri bölümleri

Önce Temel SEO testleri ile öğrenmeye başlayalım.

Renk Kodlarını Test Et

Her test, sol tarafında renkli bir simge gösterir. Testlerin çoğu tamamen kesintisiz yeşil veya kırmızı renkli bir simge gösterir. Ancak İçerik Uzunluğu , Anahtar Kelime Yoğunluğu ve Görüntü / Video varlığı gibi bazı testler , o teste atanan toplam puandan elde edilen puanın yüzdesine bağlı olarak kısmen doldurulmuş simgeler gösterir.

rank math test puanlama sistemi

Temel SEO

Temel SEO bölümü, gönderinizi optimize etmek için size bazı temel SEO ipuçları verir. Bölümün Temel SEO olarak adlandırılması, ipuçlarının güçlü olmadığı anlamına gelmez. Temel SEO olarak adlandırılır, çünkü size “temel” optimizasyonları gerçekleştirmenizi hatırlatır – basitten ziyade temele atıfta bulunur.

Birincil ve ikincil anahtar kelimeler için farklı temel testler vardır ve Rank Math’da 100/100 puan elde etmek için anahtar kelimelerinizin tüm temel SEO testlerini geçmeniz gerekir – bu nedenle temel testleri göz ardı etmeyin. İşte Temel SEO bölümünde göreceğiniz bölümler.

Anahtar Kelimeye SEO Başlığına Odaklanma (Yalnızca Birincil Odak Anahtar Kelime)

seo başlık önerisinde odak anahtar sözcüğü

İlk test, sayfanın SEO Başlığında bulunan odak anahtar kelimesi ile ilgilidir. Bu test yalnızca SEO sayfa başlığındaki birincil anahtar kelimenizi kontrol eder, çünkü tüm odak anahtar kelimelerinizin başlıkta bulunması pratik değildir.

Bildiğiniz gibi, ana odak anahtar kelimenizin sayfanın başlığında bulunması, Google ve diğer arama motorları için önemli bir sıralama sinyalidir. Ayrıca Google, başlığınızın yaklaşık 60 karakterini masaüstü bilgisayarlarda ve yaklaşık 50 karakterini mobil cihazlarda görüntüler. Bu nedenle, birincil odak anahtar kelimenizi hem masaüstü bilgisayarlarda hem de mobil cihazlarda görüntülenmek üzere 50 karakter içinde eklemeniz önemlidir.

Çoğu zaman, odak anahtar kelimesini başlığa zaten eklersiniz ve bu test otomatik olarak geçecektir. Ancak, testi geçemezseniz, sayfanın başlığına gidin ve ana odak anahtar kelimenizin ilk 50 karakterde görünmesi için yeniden yazın.

Bunu doğrudan gönderinin başlığını düzenleyerek veya Rank Math’ın Snippet editöründe başlığı düzenleyerek yapabilirsiniz. Yazı Başlığı düzenleyicisini kullanmak şuna benzer.

gönderi başlığı yöntemi nasıl düzenlenir 1

Ve Rank Math’ın Snippet düzenleyicisini kullanmak şuna benzer.

rank math snippet editor'da seo başlığını girin

Kullandığınız yöntem ne olursa olsun, Rank Math yazı başlığında birincil odak anahtar kelimesini tespit ettiğinde, test başarılı olacaktır.

Meta Açıklamadaki Anahtar Kelimeye Odaklan (Yalnızca Birincil Odak Anahtar Kelimesi)

odak anahtar kelimesi meta açıklama testinde bulunamadı

SEO açıklaması, SERP’de başlığın hemen altında görünen snippet’tir. İşi iki yönlüdür.

Google’a ve diğer arama motorlarına gönderinin neyle ilgili olduğuna dair bir fikir verir ve bu da sıralama kararları vermelerine yardımcı olur. Ayrıca, kullanıcılara başka herhangi bir web sitesine tıklamak yerine web sitenizi tıklamaları için bir neden sağlar.

By SEO Açıklaması Odağınız anahtar kelimeyi içeren , daha iyi dereceleri ve sizin için daha iyi trafik demektir hem dikkat, alıyor.

Bu testi nasıl geçeceğinizi anlamak için, Rank Math’ın bu testi nasıl değerlendirdiğini de anlamanız gerekir. Tabii ki, Rank Math , SEO açıklamasında birincil odak anahtar kelimenizi arar , ancak hepsi bu kadar değil. Bir SEO açıklaması girmediyseniz, Rank Math otomatik olarak bir açıklama oluşturacak ve ardından odak anahtar kelimesinin dahil edilip edilmediğini görmek için test edecektir.

Oluşturulan SEO Açıklaması aşağıdaki alanlardan verileri kullanacaktır.

  • Gönderi için Özel Meta Açıklama Kümesi
  • Rank Math’da Başlıklar ve Meta ayarlarında ayarlanan Açıklama Şablonları
  • İçinde odak anahtar sözcüğü bulunan paragraf
  • Alıntı Gönder
  • Gönderideki içeriğin ilk paragrafı

Rank Math, metni bahsedildikleri sırayla kullanacaktır . Örneğin, özel bir meta açıklama ayarlanmadıysa, Rank Math, ayarlarda ayarlanan açıklama şablonunu kullanır. Ayar yapılandırılmamışsa, Rank Math, focus anahtar sözcüğünü içeren bir paragraf bulmaya çalışır ve bu böyle devam eder.

Bu testi geçmenin en kolay ve önerilen yolu, gönderi için özel bir meta açıklama belirlemektir. Size daha fazla kontrol sağlar ve açıklamanızı hem kullanıcılar hem de arama motorları için optimize edebilirsiniz.

İşte nasıl yapılacağı.

Rank Math’daki üst simge gezintisinden Snippet Editor’a gidin.

custom meta description in rank math snippet editor

Genel sekmesinin altında, gönderiniz için özel bir açıklama girebilirsiniz .

İdeal uzunluk ölçere de bir göz atın. Rank Math, ideal uzunluk sinyalini neredeyse anında günceller ve ideal uzunluk 120 ila 160 karakter arasında olmalıdır .

Değişikliği yaptığınızda, Rank Math testi anında geçecektir.

Önemli Not : Halihazırda çok sayıda gönderi bulunan bir web sitesine Rank Math yüklediyseniz, geri dönüp yazılarınızın meta açıklamalarını manuel olarak düzeltmeniz gerekmez. Rank Math, birincil odak anahtar kelimenize dayalı bir meta açıklama oluşturacak kadar akıllıdır. Bir odak anahtar kelimesi bulunmazsa, Rank Math alıntı metnini meta açıklama olarak kullanır . Ayarlanmamış olsa bile, Rank Math, metninizin ilk paragrafını SEO açıklaması olarak seçecektir.

Anahtar Kelimeye URL’ye Odaklan (Yalnızca Birincil Odak Anahtar Kelimesi)

url optimizasyon testinde kullanılan odak anahtar kelimesi

URL’de odak anahtar kelimenin varlığı tüm arama motorları kullandığını başka sıralama sinyaldir. Bir kullanıcının bakış açısından da önemlidir.

Kullanıcılar bir arama motorunda arama yaparken bilinçaltında bir sonucu tıklamayı seçerler. Bir kullanıcının ne düşündüğünü tam olarak bilmiyoruz, ancak alaka düzeyi ve otorite aradıklarını güvenle varsayabiliriz. Odak anahtar kelimenin URL’de bulunması, kullanıcılara tıklamak üzere oldukları bağlantının aradıkları konuyla ilgili olduğunu ve arama motorlarının da hoşuna gittiğini göstermenin başka bir yoludur.

Açıkçası, bu test yalnızca birincil odak anahtar kelimesi için gerçekleştirilir, çünkü URL’nizdeki tüm odak anahtar kelimelerini karışıklık yaratmadan eklemek pratik değildir.

Çoğu zaman, WordPress, URL’ye bazı anahtar kelimeler ekleyecek kadar akıllıdır. Test genellikle bundan dolayı geçer. Ancak, herhangi bir nedenle bu testi geçemediyseniz, geçmek için atmanız gereken adımlar şunlardır.

İlk olarak, önceden etkinleştirilmemişlerse, sağ üst alandaki dişli simgesine tıklayarak belge ayarlarını blok düzenleyicide etkinleştirin. Ayarları açmak için klavye kısayolu Windows’ta Ctrl + Shift + ve Mac için Cmd + Shift + ‘ dır .

blok düzenleyicide gönderi ayarını etkinleştir

Görünen ayarlardan “Permalink” ayarına tıklayın.

wordpress'te kalıcı bağlantı ayarlarını aç

Kalıcı bağlantıyı yeniden yazın ve ana odak anahtar kelimesini buna ekleyin. Gönderinizi taslak olarak kaydettiğinizden veya istediğinizi güncellediğinizden emin olun.

kalıcı bağlantıyı düzenleyin ve gönderiyi kaydedin

Kalıcı bağlantı ayarını görmüyorsanız, muhtemelen yayınınız kaydedilmemiştir. Gönderinizin bir taslağını kaydedin ve Kalıcı bağlantı ayarını görmeye başlayacaksınız.

Permalink, gönderinin başlığının hemen altında görüntülendiğinden, klasik düzenleyicide işler daha da basittir. Düzenle düğmesini tıklayın, kalıcı bağlantıyı düzenleyin ve bu testi geçmek için yayınınızı kaydedin.

değiştir-permalink-in-classic-editor

Unutulmaması gereken önemli bir nokta, kolay URL’ler kullanmıyorsanız bu testin çalışmayacağıdır. Düz veya sayısal URL’lere anahtar kelime ekleme imkanı olmadığından, bu test devre dışı bırakılacaktır.

Kolay URL’leri etkinleştirip etkinleştirmediğinizi kontrol etmek için WordPress ayarlarına gidin ve kalıcı bağlantı ayarlarınızı kontrol edin. WordPress tarafından oluşturulan mevcut URL, mevcut ayarlarınızın iyi bir göstergesi olmalıdır. Ayarlarınızı güncellemek için Ayarlar> Kalıcı Bağlantılar’da WordPress kalıcı bağlantı ayarlarına gidin .

Anahtar Kelimeye içeriğin başında odaklanın

içerik optimizasyonu testinin başında odak anahtar kelimesi

Başlık, açıklama ve URL’nin yanı sıra, odak anahtar kelimenin yazının başında olması da önemlidir. Bu, arama motorlarına yayınınızın ne hakkında olduğunu pekiştirir ve ayrıca kullanıcıları doğru bağlantıya tıkladıklarına dair güvence altına alır.

Bu testte, Rank Math , yayınınızın ilk% 10’unda birincil odak anahtar kelimenin mevcut olup olmadığını görmek için içeriğinizi kontrol eder . Eğer bulunursa, testi geçersiniz.

Ancak, kuralın bir istisnası vardır. Gönderinin 300 kelimenin altında olduğu durumlarda, Rank Math odak anahtar kelimeleriniz için 300 kelimenin tamamını kontrol edecektir. Gönderi 300 kelimeyi aştığında, Rank Math gönderinizin ilk% 10’unu tekrar kontrol edecektir.

Bu testi geçmek için, yayınınızın ilk% 10’unda odak anahtar kelimenizin bulunduğundan emin olun.

Anahtar kelimeye içerikte odaklan (Tüm Odak Anahtar Kelimelerin Çalıştırılması)

içerik optimizasyonu testinde görünen odak anahtar kelimesi

Bu test oldukça açık. Rank Math, tartıştığımız tüm yerlerin yanı sıra, odak anahtar kelimelerinizin de içerikte mevcut olup olmadığını kontrol eder. Rank Math, yayınınızı tüm odak anahtar kelimeleriniz için optimize etmeye çalıştığından, bu test tüm odak anahtar kelimeleriniz için çalışır. Rank Math ayrıca anahtar kelimelerinizin hem tekil hem de çoğul versiyonlarını bulmaya ve bunları testte göz önünde bulundurmaya çalışır. Şu anda, bu özellik İngilizce diliyle sınırlıdır ve küçük bir kelime tabanı kullanır – bu nedenle her zaman çalışmayabilir. Nispeten bilinmeyen bir odak anahtar kelimeniz varsa, Rank Math onun çoğul versiyonunu anlayamayabilir, bu durumda, anahtar kelimenin yalnızca tekil versiyonunu arayacaktır.

Bu testi geçmek için yapmanız gereken tek şey, tüm odak anahtar kelimelerinizin içeriğinizde görünmesini sağlamaktır. Odak anahtar kelimelerin de gönderinin konusu olması gerektiğinden bu zor olmamalıdır ve bunları doğal olarak içeriğe dahil edebilirsiniz.

Bunu abartmanın kolay olduğunu aklınızda bulundurmanız gereken bir şey var. Nihai hedefiniz, ziyaretçileri çekmek ve onları içeriğinizi okumaya teşvik etmektir. İçeriğinizde çok fazla anahtar kelime varsa , okuyucularınıza doğal görünmeyecektir . Arama motorları bunu daha iyi bulsa ve size marjinal olarak daha fazla trafik gönderse bile, okuyucularınız aşırı anahtar kelime kullanımından dolayı ertelenecektir. Bundan kaçınmak için testi geçin, ardından içeriği kendi başınıza okuyun. Gönderide anahtar kelimelerin aşırı kullanıldığını düşünüyorsanız, anahtar kelime kullanımınızı azaltmalı ve gönderinin kulağa doğal gelmesini sağlamalısınız.

Genel İçerik Uzunluğu

genel içerik uzunluğu optimizasyonu testi

Google, algoritmalarının nasıl çalıştığını dünyaya söylemediğinden, web yöneticileri Google Arama’nın ardındaki gizemleri anlamak için içgüdü, deneyim ve araştırmaya güvenmek zorunda kalıyor.

İçerik uzunluğunun ve daha yüksek sıralamaların pozitif bir korelasyona sahip olduğunu gösteren birçok çalışma yapılmıştır. Belki Google daha fazla içeriğe sahip sayfaları tercih ediyor veya belki de uzun içerik size konuyu daha iyi açıklama fırsatı veriyor. Sebep ne olursa olsun, web sitenizin sıralaması, uzun biçimli içerik dahil, başladıktan sonra iyileşmelidir.

Bu testte Rank Math, içeriğinizi uzunluğuna göre puanlar. İşte hatırlanması gereken basit bir başvuru kılavuzu.

  • 2500 kelimeden fazla :% 100 puan
  • 2000-2500 kelime :% 70 puan
  • 1500-2000 kelime :% 60 puan
  • 1000-1500 kelime :% 40 puan
  • 600-1000 kelime :% 20 puan
  • 600 kelimenin altında :% 0 puan

Bu kuralın bariz bir istisnası ürün sayfalarıdır. Binlerce kelimelik içeriğe sahip bir ürün sayfası görmek nadirdir ve Rank Math bunu anlar ve herhangi bir ürün sayfasını bu testin dışında bırakır.

Bu testi geçmek için içeriğinizin en az 2500 kelime olduğundan emin olun. Testi daha düşük kelime sayısıyla da geçebilirsiniz, ancak testten% 100 puan alamazsınız.

Tüm Temel SEO Testlerini Geçmek

Önerileri izledikten ve gönderinizi optimize ettikten sonra, Rank Math’ın Temel SEO bölümü şu şekilde görünmelidir:

rütbe matematik bloğunda geçen tüm temel testler

Bunu gördüğünüzde, genel gönderi puanınız da en az 50 olmalıdır.

temel seo optimizasyon testlerini geçtikten sonra toplam puan

Temel SEO bölümündeki tüm öneriler budur. Ek SEO önerilerine geçelim.

Ek SEO

Ek SEO bölümü, gönderinizi optimize etmek için daha uygulanabilir ipuçları sunar. Bu ipuçlarını Ek SEO bölümüne yerleştirmemizin nedeni, Temel SEO ipuçları kadar büyük bir etkiye sahip olmamalarıdır. Temel SEO ipuçlarını bir pizzanın temeli olarak ve Ek SEO ipuçlarını süslemeler olarak düşünün. Taban olmadan pizza olmaz ve soslar olmadan pizza o kadar iyi olmaz. Sonuç olarak, en fazla SEO etkisi için Temel ipuçlarını ve Ek ipuçlarını kullanmalısınız. İşte Ek ipuçları bölümünde görmeniz gereken optimizasyonlar.

Alt Başlıktaki Anahtar Kelimeye Odaklan (Birincil ve İkincil Odak Anahtar Kelimeler)

Genellikle göz ardı edilen bir sayfa içi SEO faktörü, odak anahtar kelimenizin H2, H3 ve diğer etiketlerde bulunmasıdır. Google H1’e en çok dikkat ederken, H2 ve diğer etiketler göz ardı edilmez ve aslında birçok nedenden dolayı önemlidir.

Anahtar kelimelerinizi başlıklarınıza eklemek sadece alaka düzeyi getirmekle kalmaz, aynı zamanda sonuçlarda site bağlantılarının elde edilmesine de yardımcı olur. Site bağlantıları, kullanıcının makalenin belirli bir bölümüne hızla atlamasına yardımcı olan, arama sonucunuzun altında görünen hızlı bağlantılardır. İşte nasıl göründükleri.

serp içindeki bağlantılara jum

Site bağlantıları yalnızca ziyaretçinizin gözünde otorite oluşturmaya yardımcı olmakla kalmaz, aynı zamanda daha yüksek bir tıklama oranı elde etmenize de yardımcı olur ve her ikisi de web sitenizin büyümesi için önemlidir.

Bu testte Rank Math, odak anahtar kelimelerinizi başlıklarınıza dahil edip etmediğinizi kontrol edecek ve bulursa testi geçecektir. Bu test tüm odak anahtar kelimeleriniz üzerinde çalışır, bu nedenle hepsini başlıklarınızda kullandığınızdan emin olun. Herhangi bir SEO optimizasyonunda olduğu gibi, anahtar kelimeleri sadece uğruna doldurmak yerine doğal olarak makalenize dahil etmeye çalışın.

Unutulmaması gereken önemli bir nokta, bu testin hem birincil hem de ikincil odak anahtar kelimeleri için çalıştığı ve tam bir puan elde etmek için her ikisini de alt başlıklarınıza dahil etmeniz gerektiğidir. İkincil bir anahtar kelime için testi geçip geçmediğinizi üzerine tıklayarak her zaman kontrol edebilirsiniz.

Görsel Alt Özelliklerinde Anahtar Kelimeye Odaklan (Yalnızca Birincil Odak Anahtar Kelimesi)

Bu testte, Rank Math, resimlerinizin ALT metninde birincil odak anahtar kelimenizi arar. Bu testi gerçekleştirirken anahtar kelimenin hem tekil hem de çoğul versiyonu dikkate alınır ve Rank Math, ALT metnindeki varyasyonlardan herhangi birini bulursa test başarılı olur.

Görüntü ALT metni olan sözde görüntü yüklenmemesi durumunda ekranda görünen metin olması. İnternetin ilk günlerinde, bant genişliği kıttı ve sadece birkaç kilobayt bile devasa kabul edildi. Bu nedenle, indirilemeyen bir görüntünün yerini alabilecek alternatif bir metne sahip olmak, kullanıcıların görüntünün bağlamını anlamalarına yardımcı olduğu için iyi bir uygulama olarak kabul edildi.

Arama motorları kısa süre sonra, ALT metni resmi basitçe tanımladığından, resmin ne hakkında olduğunu anlamak için onu okuyabildiklerini fark ettiler. Bir düşünün, Roger Federer’in bir resminin ALT metni ne olurdu?

Bahsettiğimiz gibi, bu testi geçmek için, görüntünüzün ALT metninde birincil odak anahtar kelimelerinizin olması gerekir. Zaten bilmiyorsanız, işte nasıl yapacağınız.

Blok düzenleyicide ALT metnini ayarlamak istediğiniz resme tıklayın.

resim seçeneklerini görmek için resme tıklayın

Sağdaki ayarlar çubuğu “engelleme” ayarlarına geçmelidir, bu da görüntünün ayarlarını değiştirme fırsatına sahip olduğunuz anlamına gelir. İlk birkaç ayarda Alternatif Metin alanını görmelisiniz ve tek yapmanız gereken Alt metnini oraya eklemek ve yazınızı kaydetmek.

alternatif metin ekleyin ve gönderiyi blok düzenleyicide kaydedin

Klasik düzenleyiciyi kullanıyorsanız, adımlar biraz farklıdır. İlk olarak, Alt metnini ayarlamak istediğiniz resmi tıklayın. Resimde bir dizi seçenek görmelisiniz. Görüntü ayarlarını açmak için Kalem Simgesine tıklayın.

klasik düzenleyicide alternatif metin ekle

Alternatif Metin’i ilk seçenek olarak görmelisiniz, bu Alt metinle aynıdır. İstediğiniz Alternatif Metni buraya ekleyin ve görüntü ayarlarını güncelleyin.

klasik düzenleyicide alternatif metin ekleme ve kaydetme

Anahtar Kelime Yoğunluğu (Birincil ve İkincil Odak Anahtar Kelimeleri)

anahtar kelime denstity testi başarısız oldu

Anahtar Kelime Yoğunluğu daha az önemli hale gelse de, yayınınızı iyi bir anahtar kelime yoğunluğu ile optimize etmek size arama sonuçlarında bir avantaj sağlayacaktır.

Ancak, Anahtar Kelime Yoğunluğu asla abartılmamalıdır. Düşük anahtar kelime yoğunluğu, yüksek anahtar kelime yoğunluğundan daha iyidir. Düşük anahtar kelime yoğunluğuyla bile, Google’ın odak anahtar kelimenizi seçme şansı yüksektir. Ancak, yüksek bir anahtar kelime yoğunluğu kötü kaliteli bir sinyaldir ve bu da sizi arama sonuçlarından çıkarmanıza neden olabilir.

Mükemmel bir anahtar kelime yoğunluğu olmasa da , çoğu durumda% 1-1,5’lik bir anahtar kelime yoğunluğu yeterlidir , daha önemli olan dilinizi doğal tutmaktır çünkü arama motorları yüksek anahtar kelime yoğunluğunu seçmezse, kullanıcılarınız kesinlikle .

Bu testte, Rank Math, odak anahtar kelimenizin gönderide kaç kez kullanıldığını kontrol eder.

Bu testte tam not almak için, anahtar kelime yoğunluğunuzun% 1 ile% 1,5 arasında olduğundan emin olun. Eğer aşırıya kaçarsanız ve% 2,5’lik bir anahtar kelime yoğunluğunu aşarsanız, bununla ilgili de bir uyarı alırsınız. Bu konunun başındaki ekran görüntüsünde, Rank Math’ın bizi anahtar kelime yoğunluğumuzun çok düşük olduğu konusunda uyardığını gördünüz. Anahtar kelimeyi birkaç kez ekledikten sonra, öneri hızla değiştirildi.

anahtar kelime yoğunluğu testi geçti

URL Uzunluğu

url uzunluk testi

Birden fazla URL uzunluğu çalışması , daha kısa URL’lerin SERP’lerde daha yüksek bir sıralama şansına sahip olduğunu göstermiştir. Kısa URL’ler basittir, isabetlidir ve tıklama çekecek kadar spesifiktir. Bunun hakkında düşün. Aşağıdaki URL’lerden hangisi size daha iyi görünüyor?

www.site.com/best-plugin-to-do-search-engine-optimization-for-wordpress-sites/

Veya,

www.site.com/best-wordpress-seo-plugin

Aradaki fark açık ve açıktır.

Uzun URL’ler de anahtar kelime doldurulmaya veya gereksiz uzun olmaya eğilimlidir. Google ikisini de tercih etmez, siz de yapmamalısınız.

Kısa URL’ler tercih edilmesine rağmen, hangi URL’lerin “kısa” olarak kabul edildiğini söyleyen bir kılavuz yoktur ve bu nedenle, iyi bir URL’nin uzunluğunu ölçmek kolay değildir. Belirli bir uzunluğa ulaşmaya çalışmak yerine kendinize şu soruyu sormanızı öneririz: “URL’yi kısaltabilir ve aynı zamanda daha kesin hale getirebilir miyim?” Cevap evet ise, URL’nin uzunluğunu azaltmalısınız.

Bu testte Rank Math , URL’nizin uzunluğunu kontrol eder ve çok uzun olup olmadığını size bildirir. Bahsettiğimiz gibi, iyi kabul edilebilecek kesin bir uzunluk belirlemek kolay değildir, ancak Rank Math’ın durumunda, mümkün olan tek seçenek budur.

Dikkatli bir şekilde test ettikten ve birçok gerçek dünya örneğini değerlendirdikten sonra, Rank Math’ın “iyi” URL uzunluğu 75 karakterden az veya ona eşit olacak şekilde ayarlandı . Dolayısıyla, URL uzunluğunuz 75 karaktere eşit veya daha azsa, bu test geçecektir.

Bu testte akılda tutulması gereken birkaç nokta var.

İlk olarak, bu test sadece bir kısmını değil, tüm URL’nizi kontrol eder. Bu, HTTP, alan adınız, ayırıcı karakterler ve gönderi URL’nizin teste dahil edildiği anlamına gelir.

the-all-url-is-in-the-length-test

Bu nedenle alan adınız çok uzunsa muhtemelen bu testi göz ardı etmelisiniz. Uzun alan adı nedeniyle, 75 karakter sınırlamasıyla ilgili olarak anlamlı bir URL oluşturamazsınız. Bu durumda test başarısız olarak görünecektir, ancak gönderinizin optimize edildiğini güvenle varsayabilirsiniz.

Dış Kaynaklara Bağlanma

Web sitenize yönlendiren diğer web sitelerinden gelen bağlantıların web sitenizin SEO’su için harika olduğunu zaten biliyorsunuz. Bilmiyor olabileceğiniz şey, gönderinizden diğer web sitelerine olan bağlantıların da küçük de olsa bir sıralama faktörü olduğudur.

Bu şekilde düşünün. Bir gönderi yazarken, başka yerlerde bulunan diğer makalelere, araçlara, web sitelerine ve araştırmalara başvurmak doğaldır – tıpkı bu makalede yaptığımız gibi. Gönderinizde onlara referans vermek, kopyanızın arama motorları ve kullanıcılar için doğal görünmesini sağlar. SERP’lerde üstünlük sağlamak istiyorsanız, doğrudan rakiplerinize bağlanmadığınızdan emin olun.

Bu testte, Rank Math birkaç harici web sitesine bağlanıp bağlanmadığınızı kontrol eder. Değilseniz, bu testte başarısız olursunuz ve bu testi geçmek için harici web sitelerine birkaç ilgili bağlantı eklemeniz gerekir.

SEO‘ya aşinaysanız, tüm bağlantıların eşit oluşturulmadığını bilirsiniz. “İzlenen” bağlantılar ve “izlenmeyen” bağlantılar vardır. Teknik olarak, bağlantıların varsayılan davranışı olduğu için “izlenen” bağlantı yoktur, ancak İnternet’teki terminoloji, bir bağlantının “izlendiğini” söylemenin normal kabul edildiği şekilde gelişmiştir.

İnternetin ilk günlerinde “nofollow” veya “dofollow” yoktu, tüm bağlantılar takip edildi. Bu, insanların sitelerine binlerce spam bağlantısı oluşturmak için otomatikleştirilmiş yazılım kullanacağı büyük bir spam sorununa yol açtı. Bununla mücadele etmek için Google nofollowetiketi tanıttı .

Bu başka bir soruna yol açtı. Daha önce, web siteleri diğer web sitelerine özgürce ve ne zaman mantıklı geliyorsa bağlanıyordu. Nofollow etiketi piyasaya sürüldüğü anda, çoğu web sitesi, tüm SEO gücünü kendilerine saklamaya çalışarak, harici web sitelerine olan tüm bağlantılarını nofollow yapmaya başladı. Bu fenomen, PageRank Sculpting olarak adlandırıldı ve Google bundan hoşlanmadı. Sonuçta, web’in tüm amacı (ve algoritmaları) yeniliyordu.

Bu sorunla mücadele etmek için, nofollow etiketi olmadan , yani takip edilen bağlantılarla diğer web sitelerine bağlanan siteleri ödüllendirmeye başladılar . Ve bu öneriyi Rank Math’da görmenizin nedeni budur.

Bu test tabii ki üstündeki teste bağlıdır. İlk etapta harici web sitelerine bağlantı vermiyorsan, bağlantı nasıl takip edilir?

Bu testi geçmek için, üstündeki testi geçin ve ardından harici bağlantılarınızdan en az birinin izlendiğinden emin olun.

Şimdi merak edebilirsiniz, Rank Math’ın tüm harici bağlantıları otomatik olarak takip etmeme seçeneği yok mu? Ya bu seçenek etkinleştirilirse?

Öncelikle ilk şeyler — tüm harici bağlantılar izlenmemelidir. Bu seçeneği, birçok bağlantıyı nofollow yapmayı kolaylaştırmak için ekledik, ancak her harici bağlantıyı takip etmeme niyetiyle değil. Aslında, yetkili web sitelerine bağlantı vermenizi öneririz – bu nedenle köprü mevcuttur. Güvenilir bir web sitesine bağlantı verirken, onu kesinlikle takip etmemelisiniz. Rank Math’a, bunu başarmanıza yardımcı olacak bir Beyaz Liste özelliği ekledik .

İşte nasıl çalıştığı. Özelliği tüm harici bağlantıları nofollow olarak etkinleştirirsiniz. Ardından, “Nofollow Etki Alanlarını Hariç Tut” listesine güvenilir etki alanları listenizi eklersiniz. Ayarlarınızı kaydettiğinizde, Rank Math bu alanların hiçbirine harici bağlantıları takip etmeyecektir.

Bağlantılarınızı yönetmenin başka bir yolu , nofollow tüm harici bağlantılar seçeneğini etkinleştirmek ve güvenilmeyen alan adlarınızın listesini Rank Math’daki Nofollow Domains seçeneği olarak adlandırılan kara listeye eklemektir . Bu, bu bölümde listelenen alan adlarının bağlantıları dışında tüm harici bağlantılarınızın takip edilmesini sağlayacaktır.

Bağlantılarınızı yönetmek için her iki çözümü de kullanabilirsiniz ve daha fazla güvenilir etki alanına bağlantı verirseniz, kara listeyi kullanmak size zaman kazandırır ve bunun tersi de geçerlidir.

Kara Liste ve Beyaz Liste, Rank Math içindeki Genel Ayarlar’da bulunabilir . Bunlar hakkında her şeyi özel bilgi bankası makalesinden öğrenebilirsiniz .

İç Kaynaklara Bağlanma

diğer web sitelerine bağlantı testi

Dahili bağlantılar, gönderinizin SEO’sunu iyileştirmenin ve ayrıca kullanıcılarınıza web sitenizde daha iyi bir deneyim sunmanın güçlü bir yoludur. Rank Math, gönderinizi gerçek zamanlı olarak kontrol eder ve gönderinizin herhangi bir dahili bağlantısı olup olmadığını size bildirir. Aşağıdaki bağlantı türleri bu test için uygundur:

  • Web sitenizdeki diğer yayınlara bağlantılar
  • Ana alan adınızdaki diğer alt alanlara bağlantılar
  • Bir alt alandan ana alana bağlantılar

Bu testi geçmek için, yayınınızdan web sitenizdeki diğer gönderilere birkaç alakalı dahili bağlantı eklediğinizden emin olun .

Anahtar Kelime Benzersizliğine Odaklan (Yalnızca Birincil Odak Anahtar Kelime)

odak anahtar kelime benzersiz testi

Bu, odak anahtar kelimenizi diğer gönderilerinizden herhangi birinde zaten kullanıp kullanmadığınızı kontrol eden basit bir testtir. Bu testin nedeni oldukça açık olmalıdır. Aynı odak anahtar kelimesini birden fazla gönderide kullanırsanız, bu, aynı anahtar kelimeler için birden fazla gönderiyi sıralamaya çalıştığınız anlamına gelir. SERP’ler nadiren 2 gönderi ile girecek kadar kolaydır ve her iki gönderinizin de ilk 10 noktaya ulaşması olası değildir.

Aynı anahtar kelimeler için 2 gönderiyi optimize etmenin bir başka sorunu da içeriğin benzersizliğidir. Aynı konu hakkında yazıyorsanız, içerik parçalarını benzersiz kılmak zor olacaktır. Bunu başarabilseniz bile, tüm içeriğin tek bir gönderide olması daha iyi olmaz mı?

Aynı konu hakkında 2 gönderi oluşturarak, yinelenen içerik oluşturma olasılığını da açmış olursunuz Arama motorları, yinelenen içerik için sizi cezalandırmasa da, yinelenen içerik sıralaması gereken gönderiler konusunda kafalarını karıştırabilir.

Bir örnek ele alalım. Bir ara web sitenizde belirli bir anahtar kelimeyi hedefleyen bir gönderi oluşturduğunuzu varsayalım. Zamanla konu gelişti ve aynı içeriği daha ayrıntılı ele alma ihtiyacı hissettiniz, böylece aynı konu üzerine yeni bir gönderi yazdınız. Şimdi bir arama motorunun bakış açısından düşünün. Onlara göre, bazı iyi bağlantılara sahip (umarız) eski bir içerik parçası, yepyeni bir kaynağa kıyasla iyi bir kaynaktır. Bu nedenle, arama motorları eski içeriğinizi sıralayacak ve yeni içeriğiniz yamyamlaşacaktır. Bu nedenlerden dolayı, bir odak anahtar kelime için yalnızca tek bir gönderi oluşturmanızı öneririz.

Yeni web siteleri için, Rank Math’ın size bildirdiği gibi, bu testte başarısız olmanız pek olası değildir. Ancak, tek bir konunun birden çok kez ele alındığı daha eski bir web siteniz varsa, durumu atlatmak için kullanabileceğiniz birkaç çözüm vardır. Gönderileri birleştirebilir veya gönderilerden birini silebilirsiniz. Gönderiyi silmeye karar verirseniz, eski gönderiyi yenisine yönlendirdiğinizden emin olun.

Sorunu çözmek için hangi adımları atacağınıza karar vermeden önce, ilk olarak aynı odak anahtar kelimesine sahip gönderiyi bulmanız gerekir. Merak etmeyin; tüm gönderilerinize bakmanız ve her birini manuel olarak kontrol etmeniz gerekmez — Rank Math size yardımcı olacaktır.

Bu testi geçemezseniz, Rank Math yalnızca sorunu size bildirmekle kalmayacak, aynı odak anahtar kelimesini kullanan tüm gönderileri görmek için tıklayabileceğiniz bir bağlantı da ekleyecektir. Tüm gönderileri gördükten sonra, adımların geri kalanının uygulanması kolaydır. Hata şu şekilde görünüyor:

focus anahtar kelimesini kullanan diğer gönderileri görmek için bağlantı

Bağlantıya tıkladığınızda, Rank Math tüm gönderileri size böyle sunar.

aynı odak anahtar kelimesini kullanan diğer gönderilerin ayrıntıları

Rank Math tarafından atanan SEO puanını ne yapmanız gerektiği konusunda bir rehber olarak da kullanabilirsiniz. Yukarıdaki resimde görebileceğiniz gibi, ikinci gönderi odak anahtar kelimesi için iyi optimize edilmemiştir, ancak ilki öyle. Bu bilgileri, bu gönderileri nasıl yöneteceğinize karar vermek için diğer istatistiklerinizle (trafik, bağlantılar, dönüşümler vb.) Birlikte kullanabilirsiniz.

Ek SEO Bölümündeki Tüm Testleri Geçmek

Yukarıda özetlediğimiz tüm adımları takip edip gönderinizi optimize ettikten sonra, Ek SEO bölümündeki tüm testleri kolayca geçmelisiniz. Bu bölümde aşağıdaki gibi tüm yeşil keneleri görmelisiniz:

tüm ek seo testleri sıra matematik bloğunu geçti

Ayrıca, tüm Temel ve Ek Testleri geçtikten sonra, birincil odak anahtar kelimesi için SEO puanınız zaten çok yüksek olmalı ve puanınız için Yeşil rengi görmeye başlamalısınız.

birincil odak anahtar kelime sıralaması matematik bloğu için genel puan

Bir sonraki bölüme geçelim.

Başlık Okunabilirliği

Kaynaklarınızın çoğunu içeriğinizi yazmaya ve çok az kaynağınızı başlıklarınızı yazmaya harcıyorsanız ve o zaman stratejinizi ciddi bir şekilde yeniden gözden geçirmelisiniz.

Reklam dünyasında, başlığınızı yazdıktan sonra dolarınızın 50 sentini harcadığınız yaygın bir sözdür. Bunun anlamı, toplam metin yazarlığı bütçesidir, yarısı sadece başlığa harcanmaktadır .

Bunu neden yapsınlar? Çünkü kitlenizin% 100’ü başlıklarını okuyabilir, ancak % 50’den azı içeriği gerçekten okuyacaktır. Ve bu gerçek, iyi yazılmış başlıklar için geçerlidir. Kötü bir başlık okuyucuların% 50’sini bile almayabilir.

Gönderilerinizde iyi başlıkların önemi abartılamaz. Okuyucuları içine çeken başlık sadece başlık değil, aynı zamanda sizin düşünmemiş olabileceğiniz şekillerde arama sıralamalarını da etkiler.

Google bunu hiçbir zaman onaylamamış olsa da, Google’ın tıklama oranlarını arama sıralama faktörü olarak kullandığı bilinen bir gerçektir. Bu faktör tek başına size mükemmel sonuçları garanti etmese de, ilk 10 sonuçta birkaç sırayı yükseltmeye çalışırken, daha yüksek bir tıklama oranı sizi rakiplerinizin üstüne çıkaran avantaj olabilir.

Kullanıcıların yardım edemeyeceği ancak tıklayamayacağı ilgi çekici başlıklar yazdığınızda, yalnızca rekabeti yenmekle kalmazsınız (bunların altında yer almanıza rağmen), aynı zamanda Google’a sonucunuzun sorgu ile daha alakalı olduğunu da gösterirsiniz. Sorgu için karşılaştırmalı tıklama oranını aşmaya devam ederseniz, Google yakında sonucunuzu diğerlerinin üzerinde tanıtacak ve tıklamaların çoğunu çekmeye devam ederse orada kalmaya devam edecektir.

Artık daha iyi başlıklar yazmanın tüm avantajlarını anladığınıza göre, Rank Math’ın gönderinizde gerçekleştirdiği Başlık Okunabilirliği testlerine girmemize izin verin.

Anahtar Kelimeye SEO Başlığının Başında Odaklanın (Yalnızca Birincil Anahtar Kelime için)

başlık testinin başlangıcındaki odak anahtar sözcüğü

SERP’lerde, kullanıcınızın dikkatini olabildiğince çabuk çekmelisiniz. Bu nedenle, başlığınızı önemli kelimelerin (odak anahtar kelime) başında görünecek şekilde ifade etmeniz önemlidir. Başlığın başında anahtar kelime içeren sonuçlar da arama motorları tarafından biraz tercih edilmektedir.

Bu testte Rank Math, birincil odak anahtar kelimenizi başlığın ilk% 50’sine yerleştirip yerleştirmediğinizi kontrol eder ve varsa testi geçer. Rank Math’ın başlığın mutlak başlangıcını değil de başlığın ilk% 50’sini kontrol etmesinin nedeni, odak anahtar kelimenizi doğal görünmeden gönderinizin başlangıcına yerleştirmenin bazen pratik olmamasıdır. Bu senaryoları hesaba katmak için, Rank Math’ın odak anahtar kelimelerinizi kontrol ettiği yer konusunda daha rahat bir sınırı vardır.

Bu testte başarısız olursanız, yapmanız gereken tek şey, ana odak anahtar kelimesini başlangıçta birleştirecek şekilde başlığı yeniden yazmaktır. Optimize edilmemiş bir başlığın pratik bir örneğini burada bulabilirsiniz.

odak anahtar kelimesi için başarısız test örneği

Ve işte, odak anahtar kelimesini başlangıçta taşımak için başlığınızı nasıl optimize etmeniz gerektiği.

sınavı geçmek için yeniden yazılmış başlık

Başlıktaki Duygu

SERP’lerde daha fazla kişinin web sitenize tıklamasını sağlamanın kanıtlanmış bir yolu, güçlü duygular uyandıran bir başlığa sahip olmaktır. Bir tür duygular söylemediğimize dikkat edin, sadece güçlü duygular. Yani, duygular yeterince güçlü olduğu sürece ne tür duyguların uyandırıldığı önemli değildir.

Metin yazmanın basit bir kuralı, duyguları uyandırmaktır. Bir pizzadan bahsediyor olsaydık, ekmeğin ne kadar yumuşak olduğunu, ne kadar güzel koktuğunu, sosların nasıl göründüğünü ve tadı, ağızda peynirin tadı ne kadar lezzetli olduğunu size anlatırdık. Orada ne yaptığımızı gördünüz mü?

Aynı şeyi başlık için de hedeflemelisiniz. Ancak başlık, çok fazla metne sahip olduğunuz bir yer değildir. Bu nedenle, duyguları uyandıran bir başlığa sahip olmak idealdir.

Facebook’a göz attıysanız, “Aklınızı başınızdan alacak 7 cankurtaran, dördüncüsü en iyisi !!!” gibi başlıklara sahip birkaç gönderi ile karşılaşmış olabilirsiniz . Merakınızı uyandırmaya çalışıyorlar – başka bir güçlü duygu.

Bu taktiği kullanırken hatırlanması gereken önemli bir şey, beklentileri yönetmeniz gerektiğidir. Abartı yapmak, kullanıcıların tıklamasına neden olabilir, ancak içeriğiniz teslim edilmezse, kullanıcılarınız web sitenizden hızlı bir şekilde çıkacak ve bir daha geri dönmeyecek. Abartılı başlıklar yazma pratiğine “tıklama tuzağı” denir, olduğu gibi, kelimenin tam anlamıyla kullanıcılarınızı sonuçlarınızı tıklamaya davet ediyorsunuz.

Web sitenizin uzun vadeli sağlığı için tıklama tuzağından uzak durmanızı tavsiye ederiz. Clickbaity başlıkları, diğer normal oyunlara kıyasla sosyal medyada daha kötü performans göstermekle kalmaz, aynı zamanda olumsuz bir sıralama faktörü olarak kabul edilir. Doğrudan değil, ancak biri web sitenize geldiğinde ve hızla geri dönüp başka bir sonuca gittiğinde, bu fenomene pogo-sticking denir ve bu, arama motorlarının gözünde iyi bilinen bir negatif sıralama faktörüdür.

Bu testi geçmek için, başlığınızın kullanıcı içinde güçlü bir duygu uyandırdığından emin olun. Bazen söylemesi yapmaktan daha kolaydır, ancak çoğu zaman başlığınızdaki birkaç kelimeyi değiştirmek işe yarayabilir. İşte bir örnek.

Bu, son testte oluşturduğumuz ve bu testi geçemeyen başlıktır.

başlıktaki duygu için başarısız test

Ve işte başlığı daha duygu uyandıracak şekilde yeniden ifade ettik.

başlığa duygu için güçlü kelimeler eklemek

Duygu Analizi karmaşık bir konudur, ancak temeli, belirli kelimelerin bir cümlenin duygusunu nasıl etkilediğini anlamakta yatmaktadır. Başlıklarınızda olumlu veya olumsuz bir yanıtı uyandırmak için kullanabileceğiniz olumlu ve olumsuz sözcüklerin bir referans listesi aşağıda verilmiştir .

Başlıkta Power Word Kullanımı

Ya herhangi birinin SERP’lerdeki bağlantılarınızı tıklamasını sağlayan sihirli güçlere sahip olsaydınız? Neredeyse yasadışı sayılacak kadar iyi bir güç?

Merak etmeyin. Kara büyü yapmıyoruz. Güç Kelimelerinin inanılmaz kullanımını gösteriyorduk. Bunlar, başlıklarda kullanıldığında, beğenseler de beğenmeseler de kullanıcıları tıklamaya zorlayan kelimelerdir.

Bu şekilde düşünün. Ya ilk paragrafta “Herhangi birini bağlantılarınıza tıklatacak sihirli güce sahip olmak” yerine “Herhangi birini SERP’lerde bağlantılarınıza tıklatın” dedik. Sözcükler aynı anlama gelir, ancak mesaj üzerindeki etkileri çok farklıdır. Bu sizin için güçlü kelimeler.

Bu testte, Rank Math, başlıkta bir güç kelimesi kullanıp kullanmadığınızı kontrol eder. Test, düzenli olarak güncellenen dahili bir güçlü sözcükler listesi kullanılarak gerçekleştirilir. Güçlü bir sözcük bulunursa, testi geçersiniz; aksi takdirde testi geçemezsiniz.

Güçlü kelimeler hakkında daha fazla bilgi edinmek için güçlü kelimeler hakkındaki bu harika kılavuzu okumanızı öneririz .

Başlıktaki Sayı

SERP’lerden daha fazla tıklama almanın kanıtlanmış bir yolu, başlıkta sayılar kullanmaktır. Bu teknik bir süredir popülerdi, ancak tıklama tuzağının yaptığı gibi etkisi azalmadı. Bunun neden işe yaradığını açıklamak zordur , ancak işe yaradığını kabul etmek ve bunu kendi yararınıza kullanmak kolaydır. Bir düşünün, hangisi daha tıklanabilir – “Garajınızı nasıl temizlersiniz?” veya “garajınızı temizlemenin 7 kolay yolu?” Belli ki ikincisi.

Bu testte, Rank Math, başlığınızda sayı kullanıp kullanmadığınızı kontrol eder . Değilseniz, Rank Math sizi yapmanız gerektiği konusunda uyaracaktır. Yani, bu testi geçmek için tek yapmanız gereken gönderinin başlığına bir sayı eklemek ve testi geçeceksiniz.

başlık testinde sayı kullanma

Not: Buzzsumo, milyonlarca manşeti analiz etti ve hangi tür başlıkların daha iyi performans gösterdiğine dair bazı ilginç veriler buldu. Başlıkta sayıların kullanılmasıyla ilgili bölümü özellikle anlayışlı bulduk .

Tüm Başlık Okunabilirlik Testlerini Geçmek

Tüm Başlık Okunabilirlik testlerini geçtiğinizde, ekran bunun gibi bir şey olmalıdır.

tüm başlık okunabilirlik testleri sıra matematiğini geçti

İçerik Okunabilirliği

Şimdiye kadar, içeriğinizi ve başlığınızı optimize etmek için Rank Math’ı kullandınız. Böylece, içeriğinizi arama motorları için optimize ettiniz ve göz alıcı başlıklarla kullanıcılarınızın ilgisini çektiniz.

Artık kullanıcı web sitenizde yayınınızı okuyor, deneyimini iyileştirmek için başka ne yapabilirsiniz?

Cevap, içeriğin sunumudur . Bunu şöyle düşün. Bir filmin fragmanını beğendiğiniz için, filmi beğeneceğinizin garantisi yok, değil mi?

Gönderinin sunumunu geliştirerek, kullanıcıların yayınınıza ulaşmasına ve orada kalmasına yardımcı oluyorsunuz . Amaca yönelik kullanıcı deneyiminin, web sitenizin uzun vadeli sağlığı için son derece önemli olduğunu vurguladık.

İlk olarak, içeriğinizi okumaktan mutlu olan bir kullanıcı, uzun süreli bir okuyucu ve abone olabilir. Bu sizin için fevkalade faydalıdır.

İkincisi, sitede geçirilen zaman, Google ve diğer arama motorlarının kullanıcı etkileşimini ölçme yöntemlerinden biridir. Daha iyi etkileşime sahip web sitelerinin daha yüksek sıralamalar ve daha fazla trafik alması şaşırtıcı olmamalıdır.

Sonraki birkaç test, içeriğinizi okuyucularınızı memnun edecek şekilde düzenlemenize ve sunmanıza yardımcı olur. Optimizasyon sürecinin son kısmıdır, ancak diğerleri kadar önemlidir. Testlere bakalım.

İçeriğinizi Daha İyi Sunmak için İçindekiler Tablosu Kullanın

içindekiler tablosu kontrol sıralaması matematik optimizasyonu

Uzun bir gönderi yazıyorsanız, gönderide gezinmeyi kolaylaştırmak çok önemlidir. Tüm kullanıcılar gönderinizin sağladığı tüm bilgileri aramıyor. Bazı kullanıcılar, gönderide bir yere gömülmüş çok özel bir cevap arıyor olabilir.

Kullanıcılarınıza yardımcı olmanın en kolay yolu, gönderinize bir içindekiler tablosu eklemektir . Tıpkı büyük bir kitapta bir dizin veya içindekiler tablosuyla gezinmek daha kolay hale geldiği gibi, bir içindekiler tablosunun eklenmesiyle yayınınızda gezinmek de daha kolay hale gelecektir .

Çabanız arama motorları tarafından fark edilmeyecek. Etkileşimi fark edecekler ve sizi daha iyi sıralamalarla ödüllendirecekler. Sadece bu da değil, Google, yayınınızda bir içindekiler tablosu tespit ettiğinde SERP’lere bir “Git” bağlantısı ekleyebilir . Bu, tıklama oranınızı büyük ölçüde artırır. Google’ın bunu kendi takdirine bağlı olarak, zengin snippet’ler gibi yaptığını ve yalnızca bir içindekiler tablosu eklemenin, “Git” bağlantılarını alacağınızın garantisi olmadığını unutmayın. Yine de, bir içindekiler tablosunu dahil etmemek, bağlantılara “Atla” yapmayacağınızı garanti eder, ancak bunları dahil etmek size yalnızca bağlantıları sağlayabilir.

Burada “Git” bağlantılarına bir örnek verilmiştir.

içindekiler tablosunu kullanarak serplerde seçeneklere atla

Bu testte, Rank Math, web sitenizde popüler bir içindekiler tablosu oluşturma eklentisinin olup olmadığını kontrol eder. Eklentiyi yüklediyseniz bir TOC kullanacağınız varsayımına göre, Rank Math, web sitenizde aşağıdaki eklentilerden herhangi birinin yüklü olduğunu bulursa testi geçecektir.

Bir İçerik Tablosu eklemek için başka bir eklenti kullanıyorsanız, lütfen eklentiniz / sağlayıcınızla iletişime geçin ve bu filtreyi eklentilerine / temalarına eklemelerini isteyin , böylece Rank Math, yazılarınızda bir İçindekiler bölümünü kullandığınızı tespit edebilir. Filtreyi ekledikten sonra, onları burada uyumluluk listesine eklemekten memnuniyet duyarız .

Sabit kodlu bir İçindekiler bölümünü manuel olarak ekliyorsanız, söz konusu testi devre dışı bırakmak için bu filtreyi kullanabilirsiniz .

Kısa Paragrafların Kullanımı

kısa paragraflar testi kullanma

Daha iyi bir kullanıcı deneyimi arayışında, bir içindekiler tablosu, resimler eklemenizi ve hatta dilinizi basitleştirmenizi tavsiye ettik. Geriye kalan tek şey, içeriğinizi nasıl düzenlediğinizdir. Bu test bununla ilgili.

Yukarıdaki başka bir testte de bahsettiğimiz gibi, okuyucularınızın ilgisini kaybetmenin en hızlı yolu bir metin duvarı koymaktır. Kullanıcıyı meşgul etmenin harika bir yolu, daha kısa paragraflar kullanmaktır . Tam da bu makaleyi gözden geçirin ve paragraflarımızı her biri birkaç satırla sınırlı tuttuğumuzu fark edeceksiniz.

Bu testte Rank Math, içeriğinizi analiz eder ve herhangi bir paragrafınızda 120’den fazla kelime bulunup bulunmadığını size bildirir. 120 kelimeden fazla bir veya daha fazla paragraf bulursa, bu test başarısız olacaktır.

Bu testi geçmek için içeriğinizi okuyun ve paragrafları kısaltarak her paragrafı 120 kelimenin altında tutun.

Yazılarınızda Medya Kullanımı

test sonrası medyayı kullanma

Daha fazla insanın kitap okumak yerine film izlemesinin nedeni basittir. Videoların tüketilmesi kolaydır ve daha büyük bir etkiye sahiptir. Birkaç çalışma , saklama ile ilgili aşağıdaki gerçeklere işaret etmektedir. İnsanlar şunları korur:

  • OKUYORLARIN YÜZDE 10’U
  • DUYDUKLARININ YÜZDE 20’Sİ
  • Gördüklerinin yüzde 30’u
  • Gördüklerinin ve Duyduklarının yüzde 50’si
  • Söylediklerinin ve YAZDIKLARININ YÜZDE 70’i
  • Yaptıklarının yüzde 90’ı

Bu nedenle, okuyucunuzun dikkatini çekmek için yayınınıza biraz medya eklemek çok önemlidir. “Bir resim bin kelimeye bedeldir” diye ortak bir söz duymuşsunuzdur. Öyleyse bize söyleyin, ne yapmayı, bir resim görmeyi veya bin kelime okumayı tercih edersiniz?

Bu testte Rank Math, gönderinizdeki resimlerin veya videoların varlığını kontrol eder ve bulamazsa sizi uyarır. Bu testi geçmek için tek yapmanız gereken gönderinize resimler veya videolar eklemektir . Tek bir resim eklemenin bile testi geçmenize yardımcı olacağını bilmelisiniz, ancak% 100 puan almayacaksınız. Bu testten% 100 puan almak için gönderinize en az 4 resim veya video eklemelisiniz.

Lütfen Rank Math’ın resimleri veya videoları kontrol ettiğini , dolayısıyla bunların herhangi biri de dahil olmak üzere testi geçeceğini unutmayın.

SEO Optimizasyonu için Tam 100 Puanlama

Tüm bölümlerdeki tüm testlerinizi geçtikten sonra, nihai SEO puanınıza bakın.

rütbe matematiğinde tüm testleri geçtikten sonra toplam puan

Tüm testleri geçtiğinize şaşırabilirsiniz, ancak yine de Rank Math ölçeğinde 100/100 puan almadınız. Bunun nedeni, tüm testleri geçmiş olmanız, ancak tüm testlerden% 100 puan almamış olmanızdır. Bir testi geçmek için% 100 puan almanız gerekmediğinden defalarca bahsetmiştik, bu yüzden yüzeyde, tüm işi yapmışsınız gibi görünebilir, ancak bazı optimizasyonlar hala devam etmektedir.

Örneğin, Medya testinde% 100 puan almak için yayınınıza en az 4 resim veya video eklemeniz gerektiğini yukarıdaki bölümde az önce belirtmiştik. Ancak, yalnızca 1 resim eklemek de testi geçecektir.

Örneği gösterdiğimizde testi geçmek için gönderimize tek bir görsel ekledik. Gönderiye birkaç resim daha ekledikçe puanımız yükseldi.

temel değişiklikleri yaptıktan sonra puan yükselir

Mükemmel bir 100 puan almak için her bir testin açıklamasına göz atın ve hangi testlerin biraz daha fazla çaba gerektiren ek koşullara sahip olduğunu görün. Ardından gönderinize geri dönün ve gönderinizi bu testler için 100 üzerinden 100 puan alacak şekilde optimize edin.

Ayrıca, ikincil anahtar kelimelere de dikkat edin. Gönderimizde hala kırmızı görünüyorlar, bu da gönderinin onlar için iyi bir şekilde optimize edilmediği anlamına gelir. Başarısız testleri görmek için, ikincil anahtar kelimelerden herhangi birine tıklayın.

ek anahtar kelimeler için testleri kontrol etmek

Gördüğünüz gibi, ikincil anahtar kelimemiz için yapmadığımız bazı temel ve ek optimizasyonlar var. Bunları hızlıca düzeltelim. Tüm gönderiler için tüm önerileri optimize ettikten sonra, genel puanımız hızla 93’e çıktı. Oldukça şaşırtıcı, değil mi?

tüm anahtar kelimeler için optimizasyonu iyileştirdikten sonraki son puan

Bazen, gönderilerinize herhangi bir ikincil anahtar kelime eklemeyeceksiniz ve bunu hesaba katmak için, Rank Math, ikincil anahtar kelimeler eklemezseniz sizi olumsuz olarak puanlamaz ve ikincil anahtar kelimelerinizin bireysel puanları bile genel puanınızı etkilemez. . Ancak, gönderinizi ikincil anahtar kelimeler için ne kadar iyi optimize ederseniz, yayınınızın bu anahtar kelimeler için bir miktar trafik elde etme şansı o kadar artar. Bu nedenle, ikincil anahtar kelimeleriniz için optimizasyon sürecini göz ardı etmeyin.

Şimdi Senin İçin

Gönderinizi 0’dan 100’e kadar Rank Math içinde optimize etme sürecinin tamamı budur. Süreç size çok zor ve karmaşık görünebilir, ancak sizi temin ederim ki öyle değildir. İlk defa yaptığınız her şey zordur. Her yaptığınızda sürecin daha kolay hale geleceğine söz veriyoruz ve birkaç kez yaptıktan sonra, ikinci doğa olmaya başlayacak ve siz bunu bilinçsizce yapmaya başlayacaksınız.

Bu süreci araba kullanmayı öğrenmek olarak düşünün. Başladığınızda her şeyi bilinçli olarak düşünmeniz gerekiyordu. Ama bir kez öğrendikten sonra beyniniz her şeyi otomatik pilotta yapar. Gönderilerinizi optimize etmek farklı değil.

Her zaman olduğu gibi, sorularınız, şüpheleriniz veya sorularınız varsa, yardım etmek için buradayız. Sorununuz ne kadar küçük olursa olsun, bir destek bileti açın, destek ekibimizden bir uzman en kısa sürede size yardımcı olacaktır.

[Toplam: 1   Ortalama: 5/5]
Subscribe
Bildir
guest
0 Yorum
Inline Feedbacks
View all comments
türk telekom iletişim
türk telekom iletişim
3 gün önce

Teşekkürler paylaşım için

yurtiçi kargo müşteri hizmetleri
yurtiçi kargo müşteri hizmetleri
2 gün önce

Paylaşım için teşekkürler

turkcell numarası
turkcell numarası
14 saat önce

Teşekkürler