Tanıtım Yazısı ; sahip olunan firma ya da markanın verdiği hizmetlerin reklamını yapabilmek için tercih edilen kaliteli içeriklerdir. Web sayfalarına içerik şeklinde eklenen bu yazılar; link içermesi ve anahtar kelime odaklı olmasından dolayı son derece özeldirler. Tanıtım yazısı kelime sayısı ise merak edilen bir husustur. Bunun ayrıntılarına makalemizde yer verdik.
Tanıtım Yazısı Kelime Sayısı
Tanıtım yazısı kelime sayısı konusunda çok farklı rakamlar karşımıza çıkıyor. Ancak bunların arasında doğru olan 300 kelimeden oluşmuş olan tanıtım yazılarıdır. Buna uygun bir biçimde hazırlanmış olan metinlerin, reklama ve tanıtıma çok büyük bir katkı sağladığını ifade etmek lazım. 300 kelimeden az olanlar genellikle yetersiz kabul edilir. Çünkü bir hizmete dair kısa bir metin genellikle çok fazla bilgi içermez. Siteyi tanıtmak için yeterli değildir. 300 kelimeyle ise daha çok verinin ve bilginin aktarılması mümkündür. Bunu mutlaka göz önünde bulundurun.
Tanıtım yazısı kelime sayısı üst limit konusunda genellikle bir sınırlama yoktur. Özellikle konunun sahip olduğu içerik ve hacmine göre sözcük sayısına göre bunu yukarı çekmek mümkündür. Fakat genel olarak kabul gören kural çerçevesinde binlerce kelimelik bir yazının avantaj yerine dezavantaj getirdiğini de unutmamak lazım. Çünkü internet kullanıcı davranışları noktasında yapılmış olan araştırmalar, 300 kelimeye kadar kişilerin okuma gerçekleştirdiğini gösteriyor. Çok büyük bir kısmının bundan uzun olan metinlerden sıkıldığını görmekteyiz. Elbette bu herkes için geçerli bir durum değildir. Buna rağmen risk almamak en mantıklı yoldur.
Tanıtım Yazısı İçerik Kısmı
Tanıtım yazısı sözcük sayısı konusunda 300 kelime limitine göre hareket etmek tek başına yeterli değildir. Aynı zamanda şunları da unutmamak lazım;
- Tanıtım yazıları özgün içerikle oluşturulmak zorundadır. Yani bir siteden alınmış olan kopya metinlerin kullanılması, dezavantaj demektir. Google bu tip içerikleri sevmez ve olumlu bir biçimde değerlendirmez.
- Anahtar kelime sayısına mutlaka dikkat edin. En fazla 3 tane anahtar sözcük, 300 sözcüklü bir makale için yeterli olarak kabul edilmektedir.
- Gerek ilk gerekse yazının son paragrafında mutlaka anahtar kelimeye yer verilmelidir.
- Bunun yanı sıra bold, italik, altı çizili olması, dikkat edilecek olan bir diğer husustur.
- Taglar H1, H2, H3 ya da H4 şeklinde oluşturulmalıdır. Bunu yaparken mutlaka önem derecesini göz önünde bulundurun.
- Tanıtım yazısı kelime sayısı kuralına uyum sağlandıktan sonra görsel olarak zenginleştirmeye de dikkat edin. Çünkü bu tip tanıtım yazılarının kullanıcı üzerindeki etkileri daha kalıcıdır.
Tanıtım Yazısı Konusunda Dikkat Edilecekler
Tanıtım yazısı kelime adedi konusuna ek olarak dikkat edilecek diğer şeyler şöyledir;
- Yazım hatası barındırılmamalıdır.
- İmla kurallarına tam uyumlu bir biçimde metnin yazılması gerekmektedir.
- Son derece ilgi çekici ve aynı zamanda anahtar sözcüğün içerisinde geçtiği bir başlık atılmalıdır.
- Link çeşitliliğinin sağlanması sayesinde bunların daha doğal görünmesi söz konusudur.
- Aynı zamanda içeriğin merak uyandırması bir diğer husustur.
Tanıtım Yazısı Faydaları
Tanıtım yazısı kelime sayısı kriterinin karşılanması ve diğer hususların da göz önünde bulundurulması; sitenizin trafiğini arttırır. Daha fazla kişi sayfanızdan haberdar olur. Bunun doğal bir sonucu ise gelirlerin yükselmesidir. Tanınırlık yükselirken bunun yanında sitenin prestij sahibi olması da mümkündür.
Tanıtım Yazısı Nereden Alınır ?
Tanıtım yazısı satın almak için birçok firma tercih edilse de; sağlamış olduğu opsiyonlar sayesinde bunların içinden sıyrılan tanitimyazisi.com.tr; müşteri beklentilerini karşılama noktasında son derece başarılı. Haber siteleri üzerinden tanıtım yazısı alma fırsatını sunuyor. Bunu çok pahalı olmayan fiyatlar üzerinden yapması büyük avantaj demek.