Hemen her girişimci için SEO; bir şeylere sıfırdan başlamanın, yeni bir başlangıç yapmanın, en önemli kısmıdır. Dijital dünyada birçok girişimci, düşük maliyetli ve yüksek kazanımlar sağlayacak olan bir çok iş stratejisi konusunu ihmal eder. SEO; dijital dünyada kendini göstermek için, birçok girişimcinin yeni başlangıç yapması için önemli ve güçlü bir araçtır ve bütçenizi aşmak zorunda değildir.
SEO Nedir ?
SEO ya da arama motoru optimizasyonu; herhangi bir web sitesi ya da içeriğin, çevrimiçi arama yapma sonuçlarında yani SERP üzerinde görünmesini sağlayacak, en önemli çalışmadır. Pazarlama taktikleri, hedef kitleye ulaşmanızı sağlar. Aynı zamanda SEO, ürün ve hizmetlerle ilgili bilgilerin, aktif şekilde arama yapan insanlara, daha kolay ulaşmalarının yoludur.
Web sitelerinin organik trafik sağlamalarına olanak tanıyan SEO, aynı zamanda sitenin hem kalitesini hem de marka itibarını, hedef kitle gözünde yükseltmesine de olanak tanır.
SEO sayesinde;
-
Kullanıcıların, çevrimi neyi aradıklarını
-
Aradıkları konudaki aldıkları cevapları
-
Arama yaparken kullandıkları anahtar kelimeler sayesinde, kullanıcının ürün ya da hizmete nasıl daha kolay ulaşabileceklerinin önünü açar.
Dijital dünyada üst sıralarda olmak isteyen girişimciler, bu soruların cevaplarını bilerek, bu sorulara çözümler sunduklarında, çevrimiçi arama yapan hedef kitleye de rahatlıkla ulaşılabilir. Hedef kitlenin amacını anlamak SEO’nun bir yüzüdür. Diğer yüzünde ise; arama motoru tarayıcılarının bulabileceği ve anlayabileceği şekilde içerik sunmak, bir diğer yüzünü oluşturur.
SEO Neden Önemlidir ?
Web sitelerinin arama motorları için optimize edilmesi gerekir. Eğer site optimizasyonu yapılmazsa, hedef kitleniz ya da iş hayatında müşterilerinizi, rakiplerinize kaptırma riski çok yüksektir. Eğer rakipleriniz arama motoru optimizasyonu yaptırmışsa, yapılan aramalar sonucunda SERP’lerde ilk olarak rakipleriniz görünür.
Bunun yanında ücretli reklamcılık, sosyal medya ya da diğer çevrimiçi platformlar, web sitelerine trafik oluşturabilir ve bu çevrimiçi trafik, arama motorları tarafından yönlendirilir. Organik arama sonuçları, daha fazla dijital alanı kapsarken, bilinçli şekilde arama yapanlara daha farklı görünür. Böylece ücretli reklamlardan daha fazla tıklama alırlar.
Mesela yerel fırınlarda glutensiz ürün arayan ya da en iyi yazlık ayakkabı ürünlerinin nerede olduğunu öğrenmek isteyen ya da herhangi farklı bir konuda araştırma yapan kişiler vardır. Bu insanların her gün bu bilgilere ulaşmak için Google ya da diğer arama motorlarına başvurduğu göz önünde bulundurulduğunda, site sahibi olarak ürün ve hizmetlerle ilgili arama motorlarında, belirgin şekilde görünmek istersiniz.
Google ve diğer arama motorlarında gelen trafiğin %60’ı ilk üç arama sonucu üzerinde görünen web sitelerinin olduğu bilinmektedir. Bu yüzden her geçen gün daha da akıllı hale gelen arama motorlarında ilk üç sırada yer almak için SEO optimizasyonu yaptırmak gerekir.
SEO’nun Avantajları Nelerdir ?
Arama motorları, insanlara aradıkları bilgiler hakkında yardımcı olmak için, farklı algoritmalar kullanır. Web sitesinin birinci sayfada görünmesini sağlamak için, işinizle ilgili temel konuları bilmek ve bu konularda yetki oluşturmak gerekir. Bunun için SEO; her web sitesi sahibinin öncelik tanıması gereken bir konudur.
SEO çalışmaları sayesinde;
-
Yeni başlayanlara, müşteri davranışları hakkında yeni veriler sunar.
-
Site daha fazla trafik ve dönüşüm almaya başlar.
-
Girişimcilerin, yeni iş kararları vermesinde, daha bilinçli karar vermelerine olanak tanır.
-
Sitenin Google ve diğer arama motorları için optimize edilmesi, hedef kitlenin güvenini ve marka değerini artırır.
-
Uzun vadede daha fazla hedef kitlenin oluşmasını sağlar.
Arama motorlarını etkilemek uzun zaman almakla beraber, hedef kitleye ulaşılması için, en önemli yollardan biridir.
İç SEO Optimizasyonu Nedir ?
Bir web sitesinde, içeriklerin oluşturulmasından önce, bazı bağlantıların kullanılması gerekir. Google; içeriklerinizi ve sayfalarınızı, web üzerinde bir bağlantı oluşturduklarında bulur. İç bağlantılar, içeriklerin birbirine bağlanmasını sağlarken, aynı zamanda Google’a, web sitesinin yapısı hakkında da çeşitli bilgiler sunar.
Web sitesinde oluşturulan hiyerarşi sayesinde; en önemli sayfalar ön plana çıkarken, fazla önemli olmayan sayfalara göre, daha fazla bağlantı değeri vermenizi sağlar. İç bağlantılar; web sitesindeki bir sayfadan, yine web siteniz içinde olan başka bir bağlantıya ulaşmanız için kullanılır. Böylece hem kullanıcılar hem de arama motorları, web siteniz içinde bulunan içeriklere ulaşmak için, bu bağlantıları kullanacaktır.
İç SEO yaparken;
-
Sayfaların birbirleriyle alaka düzeyleri
-
Sayfalar arasındaki ilişkiler
-
Sayfaların değeri önem kazanır.
Bir web sitesinin SEO’su, iç bağlantı stratejisi için, düzenli olarak değerlendirme ve iyileştirme yapar. Doğru iç bağlantılar için, sitenin hedefleri önem kazanır. Site için ideal yapıyı belirlemek, en önemli içeriğin hangisi olduğuna karar vermek, Google’a içeriklerinizden hangisinin temel taş olduğunu göstermek gerekir.
Web sitesinde konuyla ilgili gönderiler ve sayfalardan bir bağlantı oluşturmak gerekir. Bunun yanında ana sayfa ya da üst gezinme bölgesinde oluşturulan bağlantılar sayesinde, web sitesinin köşe taşı da daha yetkili hale getirilmiş olur. Bunu yapmak için ise web sitesinin en önemli içerikleri ve sayfalarında yapılır. Böylece içeriklere ya da sayfalara çok daha fazla bağlantı değeri verirken, Google gözünde de daha güçlü olmanızı sağlayacatır.
Dış SEO Nedir? Nasıl Yapılır ?
Dış SEO; bir web sitesine geri bağlantı almak anlamına gelir. Geri bağlantılar, başka sitelerden gelen bağlantılardır. Siteniz için bir otorite anlamına gelir. Bu da Google gözünde önemli bir hamledir. Bir web sitesine ne kadar kaliteli geri bağlantı verilirse, Google o sitenin iyi olduğuna karar verir. Bunun nedeni, kötü sitelerin, iyi siteler kadar çok bağlantı sahibi olmayacağı varsayımını, ön planda tutmasından dolayıdır.
Kaliteli geri bağlantılara sahip web siteleri, daha güvenilir olmakla birlikte, ödül olarak sıralamalarda daha iyi yerlerde olmaya hak kazanır. Doğru anahtar kelimeler kullanılarak, web sitesinin daha kaliteli bağlantılar alması sağlanır. Dış SEO için geri bağlantı yapmaktan kaçınılması gereken durumlar vardır.
-
Bağlantı değişimleri
-
Tek bir cümle ile bağlantı kurmak
-
Çok hızlı bağlantılar oluşturmak
-
Bir sitede çok fazla bağlantı olması
Sitede bulunan bir bağlantının, başka bir blogtaki bağlantıyla değiştirilmesi, bağlantının değerinde düşmelere sebep olur. Bağlantı metni olarak, hep aynı anahtar kelime kullanmak yerine, farklı anahtar kelimeler tercih edilir. Sitede bulunan organik bağlantılar, sitenin büyümeye başlamasıyla birlikte yavaşlamaya başlar. Ancak içerikler oluşturarak bağlantılar oluşturulsa bile, bir web sitesinde, aynı anda fazla bağlantı oluşturmak, tehlikelidir.
Bir sitenin çok fazla geri bağlantıya sahip olması çok kötü bir şey olmamakla birlikte, bir kaynaktan birçok geri bağlantı almak, bir zaman sonra SEO için çok da önemli olmaz. Bir siteden, yüz tane geri bağlantı almak yerine; 500 farklı siteden, 500 bağlantı almak, çok daha önemlidir.
SEO Optimizasyonunda Anahtar Kelime Çalışması Neden Önemlidir ?
Anahtar kelimeler, SEO optimizasyonu için, en önemli unsurlardan biridir. Arama motorları için, en iyi şekilde optimize edilen bir web sitesi, arama yapan kullanıcıların, sitenize bağlanmasına yardımcı olacak SEO için anahtar kelimeler içerir. Bunun anlamı ise potansiyel ziyaretçiler ile sitenizin aynı dili konuşacağıdır.
Sizi arayan kullanıcıların, size ulaşmasını sağlamak için, neyi nasıl aradıklarını, ürünlerinize, hizmetlerinize ya da sunulan bilgilere hangi kelimelerle ulaştıklarını bilmek gerekir. Eğer bunun analizi yapılmazsa, hedef kitleniz rakiplerinize gidecektir. Bu yüzden bir anahtar kelime listesi geliştirmek, arama motoru optimizasyonu için, en önemli adımlardan birini oluşturur.
SEO için en iyi anahtar kelimeleri bulmak için;
-
SEO anahtar kelime araştırması, sadece bir kez yapılmaz.
-
SEO anahtar kelime listeleri sürekli güncellenmeli ve genişletilir.
-
Çok popüler olan, rekabetçi anahtar kelimeleri almak
Eski anahtar kelimeler, periyodik dönemlerde yeniden değerlendirilmeli ve hacmi yüksek, rekabetçi anahtar kelimeler, yararlı şekilde değiştirilerek kullanılmalıdır. Uzun kuyruklu anahtar kelimeler yerine baş anahtar kelime kullanılabilir. Yani rakiplerinizle aynı anahtar kelimeleri kullandığınız sürece, ön plana çıkamazsınız.
Anahtar kelimelerin sizin için, en iyi şekilde çalışmasını istiyorsanız; anahtar kelimeler sayfanın başlığında kullanılabilir. Aynı zamanda URL’de de anahtar kelime kullanabilirsiniz. Anahtar kelime ve varyasyonları, sayfa metni boyunca kullanılırken, meta etiklerinde de anahtar kelime kullanımı yapılabilir.
Anahtar kelime, herhangi bir görüntü dosyası yolunda ve görsel alt metinlerinde de rahatlıkla kullanılır. Anahtar kelimeler, sitenin başka bir yerinden gelen geri bağlantı metinleri olarak kullanılabilir. Web sayfalarının optimizasyonu sırasında, anahtar kelime alaka düzeyi, anahtar kelime yoğunluğundan çok daha önemli olduğu kuralı unutulmamalıdır.